tisdag, april 22, 2008

Uppehållsplatser


En hemmapappas världar:
- Vi är prinsessor, vi kan inte gå ut i det här vädret.
- Men det är ju strålande vårsolsken, säger jag.
- Det är geggigt säger prinsessa nr 1.
- De’e geggit, ekar prinsessa två.

Odin har redan smitit ut flera gånger utan kläder. Jag klär honom lämpligast möjligt men muttrar att vi borde haft dykardräkt. Jag släpper iväg honom och har honom under sträng bevakning eftersom hans tendens är att dra till skogs eller ner till vägen.
Köksfönstret står på vid gavel för att jag även ska kunna serva prinsessorna därinne.

Och där står jag i solgasset och hör de första inflygande tranornas klagoskrik mellan flickornas värld och Odins värld.
Samtidigt: Inuti välver sig andra saker som vid andra tidpunkter hamnar i sporadiskdagbok.
Portarna till alla möjliga världar står vidöppna.




Inga kommentarer: