torsdag, juli 31, 2008

Kvinnan i hatt


Jag hade en dröm inatt. Jag gav mig ut att leta efter en främmande kvinna i stråhatt. Jag fann henne inte. Istället för att bli besviken bestämde jag att få ett återfall, att bli författare igen och gick därmed in i min skrivtunnel.

Jag lyckades inte skriva.
Jag lyckades inte komma ut.

Drömmen fortsatte att vibrera i ögonvrån i tre hela dagar. Jag tyckte mig se flygplan. Kanske en DC3. Namnet Ana, eller Anis kom för mig, men det hela gled bort.

Jag stod inte längre ut i min skrivtunnel och dröm, bortkopplad från världen. Jag behövde komma "dit ut igen". Jag tog kontakt med IFG; frågade om de någonstans hade en raket redo.

Åt mig.

* * *

Om allt stämmer lyckas ni se uppskjutningen genom att trycka på länk nedan.
Kanske man behöver MS mediaspelare. i vart fall är formatet ”Streaming Windows Media Video File”. Storlek 18Mb. (Jag har inte tillgång att konvertera format här).

LÄNK till Logg:
Spaceman Mr Anders Widén Launch july 30 (PDT) or july 31 (UTC) 2008

Sätt på ljudet så får ni en mer korrekt audiovisuell upplevelse av hur det är att skjutas ut i rymden.

(Denna raket levererades av en ny aktör på marknaden).

* * *
Eftersom namnet i drömmen aldrig blev klart kommer jag efter landningen att vända mig till Cleopatra. Se länk Perceptioner

Cleopatra ersätter kvinnan i drömmen till den dag kvinnan i drömmen materialiserar sig.

Inga kommentarer: