onsdag, juli 28, 2010

AFK, men är strax i selen för att börja polisanmäla offentliga förvaltningars barnporrbrott

Oj, oj!


Jag har varit AFK 2 dagar. (IKEA för att köpa sängar, lampor, skrivbord - eller förkortat: vi har fyllt en satans släpvagn med grejer för 20.400 kronor.
Jag måste dessutom fortsätta att bygga ut huset. Det hastar med vissa moment, som alla vet som har byggt ut.





Nå. Jag har 20-30 mejl kring förra postningen om att polisanmäla exv kommuner för barnporrbrott.
Jag kommer inte hinna att besvara alla på ett bra sätt.
Istället berättar jag här att
Olof B (PP) är på och har förslaget att vi en viss dag ska publicera en plan i punktform på en rad bloggar för hur det hela rent praktiskt ska gå till.


Vissa saker ska då vara lösta för att det ska kännas lätt att kliva på projektet.
Instegströskeln skall alltså göras låg som f-n.


Annat: Jag vill ha tag i en jurist som kan besvara
1) Att det verkligen är meningsfullt att anmäla statyer av den art jag visar i förra inlägget.
2) Vad en polisanmälan för med sig för förpliktelser för den som gör anmälan.


Ytterligare en samuraj "Farmorgurun" (PP) tänker sig ett hästjobb, så här skriver hon:
"Hej samurajer!


Med tanke på de arbetsinsatser som krävs undrar jag om vi inte ska ta det hela i flera steg, där vi börjar med att skriva till Kommunalrådet ansvarig för kulturverksamheten i de 290 kommunerna, där vi mot bakgrund av domen i Uppsala Tingsrätt tar upp behovet av en ändrad lagstiftning samt att vi överväger att efter kontroll av vad som finns i deras hyllor och i deras parker göra anmälningar för att sätta den aktuella lagstiftningen på prov. Röra om i grytan alltså innan vi drar igång någon större apparat."

Det vore onekligen vackert att ta det så långt, men jag lurar på om vi inte kan köra det här lite mer på frilansbasis, en grupp som sätter en boll i rullning. Vi får se. OBS, det ska bli en stor boll!


Det finns fler mejlande, bland annat Opassande (PP), men jag hittar inte igen vad hon skrev.


Sossarna Erik Laakso och Hartman meddelar att de är på.  


I övrigt, se i kommentarsfältet till förra postningen, där finns fler som har synpunkter/är på.


______________________


Vi kör på, men vi får tåla att  bla min medverkan blir ryckig; ashektiskt AFK (börjar också jobba nästa v).


Vänligen
/Anders 

1 kommentar:

Olof Bjarnason sa...

Kul!

Vi verkar vara på samma "linje", att vänta och få klart detaljerna/ner tröskeln först. Se mitt senaste mail som avslutas "Anders?" som jag skrev innan jag läste detta inlägg. :)