måndag, april 16, 2007

Det snurrar på

I en fantastisk miljö på "Vår gård", Saltsjöbaden, höll jag mitt senaste föredrag. I närtid har jag ytterligare nio föredrag inplanerade, så det blir inte mycket bloggande, mest att kuska runt och vänta på förbindelser som kan flytta min kropp hit och dit...
Glädjande nog har en rad läsare redan skrivit mejl om den nyss utkomna boken; "Den andra hustrun". Det värmer att ni skriver!
Några har även skrivit och tackar för de seminarier jag hållit.
Jag har tidigare försökt svara på alla mejl, men jag passar nu på att tacka här. Tack.
I morgon ska jag träffa någon tidning, sen bär det av på turné igen.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har läst boken och tyckte den slutade alldeles för tidigt men precis i en "cliffhanger" skulle gärna velat få en fortsättningsbörjan än ett historiestop...men det är ju upp till författaren att bestämma förstås. Jag uppskattar mycket att du Anders skriver rakt utan att göra det krussidulligt. Det känns som fakta fast man vet att det är en roman. Bra!
Jag har sagt det tidigare och skriver det igen...jag saknar kartor och förflyttningar. Såg en bok om Djingis av John Man och skall nog köpa den därför att där finns ett rikt bildmaterial som nog kan anpassa sig i ditt skriveri. Är inte helt säker då jag måste se den boken mer. Har bara bläddrat förstrött i den men den hete Djingis Khan och har ISBN 91-975262-6-6 utgiven på fahrenheit bokförlag med adress fahrenheitbok.se
hälsar Urban i Upsala

Anders sa...

Hej Urban: Jag håller med kartor är en bristvara... Samtidigt vet jag att kartor och bilder med truppförflyttningar skulle skrämma iväg en helt annan grupp av läsare...

Själv var jag ganska nöjd med slutet på den här boken! Jag klarar i mina ögon av två näst intill omöjliga saker att förena samtidigt: Boken får ett slut, den blir en enhet, samtidigt pekar den framåt och var och en som läser den känner att här finns det mer att få sig berättat...

Anonym sa...

OK, men det var min läshunger som ville mer.......!

Anonym sa...

Anders, VAR håller du dina föredrag i Sthlm och NÄR? Jag vill gärna komma och lyssna men får alltid veta via bloggen att du varit här :-(
Är alla dina föredrag för slutna sällskap? Om jag får veta vilka dessa sällskap är kanske jag kan ringa dem och höra om jag ändå får dyka upp och inta en plats längst bak i salen?! Del tre inhandlas under maj - ska bli roligt och spännande!

Anders sa...

mattias: Så dumt.
Föredraget i ABF-huset i sthlm var helt öppet och annonserades i DN.
Jag varken tänkte på eller hade väl egentligen tid att lägga upp på bloggen att jag skulle dit.

När jag var i Saltsjöbaden var det kommunal, alltså ett sorts slutet sällskap, men det hade gått hur bra som helst att ta in dig.

Nu är jag inte i Sthlm på ett tag.
Västernorrland ska betas av.

Ska försöka bli bättre på att "annonsera" på bloggen när jag håller uöppna föredrag, oavsett plats.