fredag, april 06, 2007

Prime Time Stockholm


För snart en vecka sedan höll jag föredrag i Stockholm, ABF-huset, Sveavägen. Jag trodde aldrig det skulle komma så många. Det var liksom Prime Time för allt annat. Och det var vad jag tänkte skriva om - i en vecka.
Men. Jag bor på landet. 60 mil från Stockholm. Här har det varit storm. Träd har rasat. Telefonen har inte fungerat. Strömmen har inte heller fungerat. Vi har barn som har öroninflammation. Vi har barn som har feber.
Vi borde vara vana efter den här vintern, men det är fortfarande snuskigt jobbigt att inte ha ström och barn som är sjuka. Telefon kan också vara trevligt. För ibland vill man ringa och höra hur länge en åttamånaders egentligen kan ha feber innan det är fara å färde...
Tja. Mitt i allt höll jag alltså ett föredrag i Stockholm och nu har det passerat så mycket annat viktigt liv att jag inte längre kan skriva om det, mer än att det var kul att fylla en stor lokal på Sveavägen med folk som ville lyssna på historien om Djingis.

Inga kommentarer: