måndag, mars 01, 2010

Skärpning Pagrotsky - läs på


En vän till mig, Jens Nilsson (S) som precis blivit MEP, har bla försökt hjälpa mig att bla bli sk "facebookvän" med Pagrotsky. Pagrotsky har inte svarat.

(Edit: Jens' idé med detta var givetvis att vi tillsammans skulle öka inte bara Pagrotskys kunskaper i dessa frågor, utan att partiet som helhet skulle bli bättre på dem, förstå dem. Nu har det gått månader sedan Jens försökte föra ihop mig och Pagrotsky).

Till sossarnas partikongress skrev jag och flera sosialdemokrater en Stopp-motion för all vidare integritetskränkande lagstiftning, från FRA till IPRED till ACTA. Allt ville vi stoppa.

Kongressen sade JA till två av vår viktigaste fyra ATT-satser.
Dessutom, mina och mina kamraters formuleringar tvingade Pagrotsky att backa några hack vad gäller Ipred, inte för att jag är nöjd, men vi integritetsvänner inom SAP har trots allt viss framgång.

Nu till det aktuella ämnet #Voddlergate:

Eftersom jag är 3-barnsfar och försöker få mitt lilla företag att snurra hinner jag inte göra på annat sätt denna gång än att saxa in Intensifiers text nedan. Mest för att uppmärksamma sossar, främst till sist Pagrotsky, på att vi måste börja se rätt saker.

Mvh
Anders

Inklipp från Intensifier som jag instämmer i. Det är ytterst allvarligt att SAP's kulturtalesman inte verkar insatt:

"Själv tycker jag det är allvarligt att kulturtalesman Leif Pagrotsky vill understödja GPL-förbrytare. Kanske dags att läsa vad Rasmus skriver om varför Voddler hackades istället.
Om nu Pagrotsky vill ha “framåtsyftande möjligheter, som infrastruktur och utbildning” kanske det är dags att bjuda in någon annan än underhållningsindustrin att “ställa krav på politiker”.
Det finns till exempel hur många som helst som sysslar med fri mjukvara och fri kultur, istället för “gratis men låst” som Voddler och Spotify."

2 kommentarer:

WizKid sa...

Voddler ignorerar även BSD-licensen enligt http://twitter.com/noahinternet/statuses/9835997511

Anders sa...

Tack wizKid.