tisdag, januari 24, 2012

Aurora borealis and hard work in the studio


Tonight was the northern lights as a faint green mist over the fields north of the farm.
I took a long walk with the dog, but the aurora borealis did not develop.
When I got home to my little studio the sky started to crackle.

Too bad I did not have time to fix the tripod.

_____________________


Aurora over my woodshed x 4







___________________________



Inside the studio, I work to create enough works for the exhibition.












clic pictures and get bigger pics in the album

9 kommentarer:

Peter Madison sa...

Attans, när Martha får se norrskensbilderna kommer jag få skäll. Hon hade velat varit där och sett himlafenomenet!

Anders sa...

@peter, jag vet bro, men jag tänkte att jag åtminstone kan ge henne dessa bilder!

Martha sa...

TACK världens bästa Anders! Jag vill så gärna vara på Näset nu. Nu kolla om detta syns i stan också.

Anders sa...

@Martha, himlen har varit helt tokig, det är ju solstorm!!

Troligen är det solstorm även i morgon. och det ska vara klart väder.

I kväll/natt, såg jag ett av de bästa "Aurora borealis" jag sett. Jag har inte sett violett och lila förut och att hela himlen flammar och böljar. tyvärr måste ju slutaren på kameran stå öppen flera sekunder för att få in det lilla ljuset så på bilderna blir det bara ganska jämngrönt eftersom ljuset på himlen egentligen böljar. jag försökte filma men fick inte till det.

Ana sa...

Did you know that this picture I use is aurora borealis? I don't know why this one id coloured this way. It is a NASA photography.
I envy you!
You see animals I'll never see, landscapes and lights I can only see in pictures.
Great pictures!

Perra J sa...

Fantastiska norrskensbilder! Men jag är ännu mer impad av din konst! Det där ser riktigt häftigt ut!

Anders sa...

@Ana:I like your shosen pic from NASA, it´s look like sort of crazy painted aurora borealis put on stylistic fire.

You have to know one thing, through you, I get help to see my surroundings better. I bet that there are as much in Brazil that are exotic to me, rainforest,
different ecosystems. And the wildlife; pumas, jaguars, bush dogs, and foxes, tapirs, armadillos. You name it.

And cities like Sao Paulo and Rio.

it might happen we all more often should look at our own countries through a stranger's eyes.

Anders sa...

@Perra: Vad kul att du tycker konsten ser ut som något du blir lite impad av!

Jag jobbar som en galning... jag har bara ett lägge, på eller på. Eller så deppar jag ihop och får inget gjort, men det tråkiga läget räknas inte!

Den i mina ögon fräsisgaste galleristen i Östersund ska ställa ut mig, så jag jobbar nu mot ett konkret mål. Känns stimulerande.

I övrigt söker jag en agent! något som skulle passa?
procent överenskommes och utgår. alternativt att man kan bygga upp ett nät av lokala hjälpare. Östergötland försöker min far lägga ut lite trådar i, osv.

(Galleristen säljer och ska göra affärer i kommission här i Ösd, han vill inte höra talas om att tavlor går för under 5.000SEK.)

Anders sa...

@Ana: Above do I tell a friend that I work with my art as a gallery owner wants to do an exhibition of my art. It will be my first, earlier, I only had let my books be publicly traded.