lördag, oktober 09, 2010

101010...

binärt, blir 42 decimalt.

den 101010 är det Douglas Adams dag.

Några citat ur mängden:

"I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be."

"In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move."


"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."


"Trillian misstänkte att det verkliga skälet till hans framgångar i detta livet var att han aldrig egentligen förstod vad han höll på med."


"Min förmåga till personlig lycka får plats i en tändsticksask utan att man tar ut tändstickorna först."


"Säg vad jag ska göra istället för att försöka mobilisera min entusiasm. För det har jag ingen."


"Folk som är generösa med eldkraft brukar inte vara så generösa med ord."


"Ford tog sig ännu en drink. Att dricka en sådan brukar jämföras med att bli rånad; det blir dyrt och det är inte bra för huvudet."


"Han var en drömmare, en tänkare, en spekulativ filosof, eller, som hans fru brukade säga, en idiot."


Och ett sista citat från figuren Zaphod Beeblebrox:
"Watch?? I'm gonna pray, man! Know any good religions?"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Detta piggade upp mig, tack.
/G

Anders sa...

Douglas är bra att hålla i handen i höstmörkret, eller som han skulle ha sagt: "Med en gummianka är du aldrig riktigt ensam."

(med viss reservation att jag översätter en grad fel ur minnet)

Anders Nilsson sa...

Douglas Adams finns i min loop.

Anders sa...

Inget dåligt val av loop!