torsdag, oktober 19, 2006

Djingis hemsida flyttar.

I exakt 33 dagar har jag haft krångel med att byta webhotell till hemsidan www.djingiskhan.com

Jag är aningslös vad problemet med flytten bestod i. Det nya webhotellet envisades med att ständigt skicka mig koderna igen och igen och igen, istället för att anmäla flytten till dem som administrerar .com-adresser.

När den nya hemsidan kan öppnas har jag ingen aning om. Jag är helt i klorna på webhotellens nyckfulla sätt att ta hand om sina kunder.

Adressen ska även fortsättningsvis vara www.djingiskhan.com

Förhoppningsvis funkar det hela om någon vecka.
Då får vi också se om jag ska migrera den här bloggen dit.

(Detta inlägg gjordes av Spacelounge eftersom någon har haft av telefonkabeln till Anders by. Efter lagning går det att ringa, men knappt. Att koppla upp sig med modem är inte att tänka på.)

4 kommentarer:

Renè sa...

Djingis funkar nu :)

Unknown sa...

Är det möjligt att en människa som inte ens fått bredband, DESSUTOM kan drabbas av att någon gräver av kabeln? Ack, finns det ingen gräns för lidandet?

Helena von Hofsten sa...

Vi bor fem mil från huvudstaden, och inte fan kan jag använda min fina, ganska nya, mobiltelefon (Telenor). Bara de som har 3G, kan babbla i luren uti denna stadsnära obygd.

Anders sa...

rene: Coolt. Jag har varit och kikat, men kan inte uppdatera så bra.. Ingen uppkoppling...
Och nu är jag hos "mormor", och där ska telefon användas till annat än att koppla upp datorer. Eller snarare. Här umgås man!

Åsa: visst är det möjligt. Men det är en bra anledning att åka hem till andra - och låna deras jack!

Helena: I vårt hus - även ute på de 16 ha skog och åkermarken får man ingenstans in vare sig telenor, eller något annat nät, inte heller 3G...

Jag tog hem en special 3G med stor antenn, eftersom jag tänkte att jag den vägen kanske kunde fixa åtminstone 382kbit internet, men det var noll komma noll noll noll täckning.

Men så bor jag ju bara i Sveriges geografiska mitt...