onsdag, januari 24, 2007

Folkets Hus, Bräcke

Jag håller föredrag i ett nytt sammanhang. Jag talar inför Bräcke arbetarkommun om politik. Eller snarare, vi talar om idéer, värdegrund och hur vi ska möta framtiden.

Det är bara att erkänna; jag har en stor värdegemenskap med arbetarrörelsen och har alltid haft.

Jag tror att vi människor i grunden är sociala varelser. Alltså tror jag på solidaritet.

Så enkelt kan det sammanfattas.

Vad det handlar om nu är att axla och möta en lika stor utmaning som när folkhemstanken väcktes.

Nu handlar det om vår planet, vår miljö. Vi går stora och spännande utmaningar till mötes.

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.beakboots.com/catalog/products.php

Här har du en uppsjö av Näbbstövlar/stövletter! Lite hottare än den gamla klassiska jag tvingades ha på mig när jag bodde i det där hipppeikollektivet...:-(

Anders sa...

hovslagare:
Snygga stövletter!!!
Jag har just tipsat Max att vi kanske ska gå vidare i vårt läderarbete och se om vi kan göra själva!
Skämt åtsido.
Men det är himla synd att det bara fanns damstorlek av de snygga...