söndag, november 05, 2006

Att få ihop livet

Jag är familjefar med tre barn. Ska åtminstone vara det.
Jag har fyra olika föredrag jag turnerar med.
1) Djingis Khan
2) Klimatförändringar – ett historiskt perspektiv
3) Dyslexi och debutromanen ”Månskensligisten”
4) Ledarskapsutbildning

Jag håller på att utveckla ytterligare en sorts workshop eller utbildning.
Jag försöker hinna författa.
Och förläggaren är på mig om än det ena än det andra eftersom tredje delen om Djingis Khan kommer ut till våren.

Av dessa orsaker står bloggen still för tillfället.
Jag väljer att göra så, hellre än att bara skriva hastigt påkommet strunt.
(Ytterligare ett skäl är att jag fortfarande inte fått full snurr på modemet).

Och ja, jag var på turné när snöovädret drabbade Sverige. Mitt tåg fick vända i Gävle och åka tillbaka till Uppsala.
Dygnen gick. Jag kom inte hem.

Allt är förryckt och jag hinner inte med det jag vill.

4 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

det är livet..
mitt i prick..
särskilt under småbarnsåren..
alldeles särskilt under småbarnsåren..

det ändrar sig..

Anders sa...

Gott att höra Grodan!

Unknown sa...

Säg som det är: om du hade bredband skulle du blogga hur mycket som helst! :-)

Väntar med spänning på utformandet av föredraget ”Smarta knep för att få ihop vardag och yrkesliv med tre barn”.

Tror att du behöver en helikopter. Du kanske kan starta en insamling?

Anders sa...

Åsa, se där - ytterligare ett projekt. Det skulle nog bli det bäst säljande föredraget: "Smarta knep för att få ihop vardag och yrkesliv med tre barn".
Men då behöver jag nog inte en helikopter, utan en Learjet!