torsdag, februari 14, 2008

Var kommer de ifrån?

Oj, Jag kom just på en ny boktitel. Nej, det är fel. Jag kom på en hel bok! En rolig bok att skriva.

Rätt ofta undrar jag hur dessa oerhörda kvanthopp faller in i oss. Jag går omkring fullständigt ovetandes om denna bok, som är helt väsenskild från det jag sysslat med de senaste tio tolv åren, plötsligt, bang; så har jag denna helt nya idé i skallen!

Var får den sin dignitet och tyngd ifrån?
Hur kan något vara så stort och omvälvande?
Hur kan ens eget psyke överaska en så?

Usch. Nu bär jag på en stor tanke som jag inte vet om jag kommer att kunna förvalta.
Det skulle bli en fantastisk bok om jag bara orkar axla den.

Och i ljuset av denna tanke vet jag inte om jag klarar av att blogga vidare med detta småttiga och futtiga på Politikerboosten som inte vill bli kul. För dom är ju inte roliga. Dom där som fått för sig att de snuddar vid stjärnorna, bara för att svenska folket begick det mest bedrövliga misstag och röstade in dem i Rosenbad.

Jag hade hoppats att kunna förvandla det till något kul, ibland tänkvärt, men jag tycker inte det blir så.
Feler är väl att jag blir deprimerad jag bara tänker på det de gör och det de vill fortsätta att göra.
De skapar inget. De bara förstör.

1 kommentar:

Peter Madison sa...

Mmm...då gör vi som vi ska då: Fokus broder, fokus!

Du kan ju alltid slå med den politiska släggan närhelst du vill på bloggen men ändå koncentrera dig på det som du brinner för... Skriva böcker!

/bro