torsdag, december 11, 2008

Att sälja in IPRED

Från CC CopyCat byrån

Jag är författare, inte grafiker eller reklammakare och jag märker vilket svårt jobb de har, de som jobbar på reklambyrå. Tänk att få i uppdrag av moderaterna att på enklaste sätt förklara för väljarna varför IPRED1 är så bra när man i alla andra sammanhang korkat nog pratat sig varm för den fria marknaden och hur bra den reglerar sig själv. Det man påstått vara den egna ideologin står plötsligt ivägen, på ett rätt besvärande sätt och kan äventyra hela min kampanj, känns det som. 

Som den gode PR-man jag leker att jag är läste jag in mig på ämnet för att hitta ärliga och bra vinklar. Folk är ju kloka och vettiga. Det går inte att lura dem. Efter svåra intellektuella ansträngningar blev detta mitt resultat. 

Moderater är ytterst välkomna att hjälpa mig vidare i kommentarsfältet. I det fall jag missförstått någonting.

Märk väl. Jag har ingen som helst prestige att försvara i denna fråga. 

Inga kommentarer: