måndag, december 08, 2008

Från IPRED till kyrkofullmäktige och en bild att hata


Jag hatar nät mitt parti skickar mig mejl med denna tramsiga banner. Fy fan.

Min måndagspostning om riksdagssvar.se uteblir. Jag uppmanar dock fortfarande alla som vill att mejla Kenneth Johansson (c). Fler har gjort det, vilket ni kan se, och det skadar inte om han får något trevligt mejl till, med betoning på trevligt. jag ballade ur lite förra veckan mot honom. 

Mejladressen är kenneth.johansson@riksdagen.se

Jag hoppas jag hinner återuppta arbetet kring riksdagssvar och FRA imorgon. Dagen har varit helt bakvänd. Jag har jagat sossar för att få dem att öppna hjärtat var de står i IPRED1. utan framgång. Sen ringer en annan sosse från en helt annan planet och frågar om jag vill sitta i kyrkofullmäktige.

Jag visste inte ens att jag var valbar. Jag har inte anmält mig som valbar. Jag vill strida för allas vår frihet, vår demokrati och vår integritet, helst politiskt obundet. 
Ändå har jag valt att trampa in i ett parti för att göra detta arbete, men med tvekan. 

Jag är alltså medlem i  SAP, även om min sympati för Piratpartiet är total, när det kommer till dessa frågor.

Nå. Jag vill nu vara en så fri själ det bara går även om jag gått med i ett parti för att arbeta på mitt sätt, på mina villkor. Jag trivs inte att vara uppbunden och just nu känns kyrkofullmäktige väldigt långt borta ifrån det jag brinner för; att skjuta skiten FRA och IPRED1 i sank och börja bygga en härlig värld full av fri kultur där alla deltar och inte är åskådare eller supporters som mitt tramsiga parti tror att vi medvetna medborgare vill vara - och som de har mage att ha som budskap på banners och banderoller. Helt i otakt med sin tid. Igen.  

Fy fan så korkade SAP är när de sätter den sidan till, vilket jag ska skriva en postning om framöver.  Och som jag ska försöka få dem att förstå.

Samtidigt försöker jag få till någon form av avtal kring en barnbok. Inte helt lätt. Och så snurrar det fantastiskt kring min förra postning och jag har försökt skriva vidare på den tråden, men det blev ytterligare en totalkrasch i denna totalt söndertrasade dag där jag får erbjudande om att bli med i kyrkofullmäktige när jag vill ha svar från mina jävla partikamrater som sitter i riksdagen om FRA och Ipred1.

Till sist slutade jag att försöka få dagens pussel att gå ihop och stannade ute med barnen och byggde snögrottor istället. Är man hemmapappa så är man. 

Edit:
Olof är en redig en och har lyckats göra en måndagspostning om vår FRA-fråga nr 4

4 kommentarer:

Martin Vesterlund sa...

Jag gjorde tidigare i höstas ett försök att få några svar om den IPRED-proppen som lagrådet körde igenom. Tyst som i graven är en mycket bra liknelse.

Jag har funderat på att köra ett nytt race nu, men samtidigt är det annat som ska göras (och jag är inte helt säker på vilken nivå jag ska lägga mejlet på heller).

Samtidigt har jag en liten krypande känsla att det är locket på som gäller från (s), men samtidigt kan man fundera på om de vågar ställa sig positiva till IPRED. Jag skulle tro att det kan skada samarbetet med (mp) och (v). Saknar dock helt belägg för detta, men hoppas kan man ju ;)

Kan inte hjälpa det, men loggan tycker jag är helt underbar. Tänk att få se den varje dag när man vaknar, det skulle få mig på gott humör i alla fall :D

Anders sa...

;) nu blev jag lite osäker, loggan för detta inlägg eller det föregående där Lara säger någon om Rule #1?

...Låter tungt att du redan försökt en rundmejling... (s) jobbar lite slutet och märkligt, samtidigt fårstår jag det rent historiskt att det blivit så. Men jag låtsas inte förstå för jag anser att det är nödvändigt att de öppnar upp.

alliansen kan jag inte svara för. Jag är aningslös hur de jobbar.

Martin Vesterlund sa...

Loggan för detta inlägget syftade jag på :D

När det gäller mejlandet så är det nog inte mycket att göra än att ge det ett försök till, fast jag hyser inte alltför stort hopp om man säger så.

Att det öppnas upp är en självklarhet, frågan är om de berörda inser det.

cnab sa...

Hej Anders-San! André Rickardsson, f.d. SÄPO, erbjuder kostnadfri hjälp mot privatpolisen i IPRED-fall! Vilken kille!!!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ipred/article3952749