tisdag, februari 17, 2009

Frivillig skrivkurs i Dvärsätt


Skrivkurs, Dvärsätts skola. Frivillig.
Jag var där första gången i november förra året och träffade alla elever i årskurserna 6, 7, 8, och 9.

Nu samlades ett gäng som ville fortstätta att skriva. Problemet är att jag är hemmapappa. Därför ska vi testa att köra på distans. Mejla. Blogga, kanske använda googledokument. Vi får se.

Till att börja med bygger vi en egen liten portal. Om den kommer att användas eller inte, det får vi se.

Jag vet inte varför men namnet Barnbloggen09 blev bestämt. Här är den.

Idag skrev vi fria fantasier. Killarna såg tjejer i bikini som kom med mat. Även en rosa cool haj dök upp.
Allt kan hända i texter.


Jag fick ordnat med barnvakt till mina två minsta. Naya, 6 år, fick följa med på skrivkursen.

Inga kommentarer: