torsdag, mars 08, 2007

Jag - uppfinnaren

Tyvärr allt jag kan visa av pilbågen som är under utveckling


Så var man väl uppfinnare då. Det känns konstigt. Men jag kan inte se det på annat sätt.
ALMI Företagspartner har utvärderat mina förslag på hur man skulle kunna förbättra en pilbåge och anser att idén är så god att de stödjer mig.

Jag får nu ekonomisk hjälp i mitt vidare arbete med att utveckla pilbågen från prototyp till en riktig produkt.

Samtidigt har Heikki, bågbyggaren, och jag blivit partners. Jag står för idén, han bygger. Det svåraste just nu blir att liksom ”glömma” pilbågarna och att Heikki står och sliter i verkstaden – för mig väntar ett accelererat liv med lansering av del 3 i serien om Djingis Khan.





Föredragen hopar sig kring denna bok. Tyvärr går det aldrig att planera föredragen väl i tiden varför jag kommer att studsa mellan Stockholm, Ramsele, Stockholm, Ånge, Stockholm, Timrå, Sigtuna... En bra tid framöver...
Om ni frågar mig vad jag vill göra, så har ni säkert redan listat ut det! Jag vill stå i verkstaden tillsammans med Hikki och bygga pilbåge! Men icke! Verkligheten kräver annat av mig och det kommer att bli bra. När jag väl är på turné brukar jag gilla det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Så var man väl uppfinnare då. Det känns konstigt"

Var inte Da Vinci också uppfinnare och författare? Eller var det månne konstnär? Hur som helst, du får väl se dig som dagens Da Vinci! Om folk skrattar åt dina idéer och avfärdar dem som vansinniga så tänk på att det var nämde herre som uppfann helikoptern!

Anders sa...

Hovslagare: JA, sen dröjde det ända tills den som allt tyckte var helt galen, Mr Sikorsky, innan den skruvande maskinen skruvade sig upp i luften!!! Fatta vilka problem Sikorsky hade innan han kom på att man måste kunna "tilta" på rotorbladen olika mycket beroende på var i rotationscykeln de befinner sig... plus att det var bra med en stjärtrotor som snurrar 90 grader i vinkel mot den lyftande rotorn...