torsdag, mars 30, 2006

Obegränsad fascination



Hustrun tycker att den här bilden inte är någon bra idé.
Kanske för att hon är flygtekniker. Jag vet inte. Ibland är hon svår att förstå.

Sammanfattning hustrun: ”Tråka inte ut mig!”

Med det vill hon troligen ha sagt att jag inte ska tråka ut dig som googlat vilse och råkat hamna här.

Nå. Det är min blogg – och jag sätter mitt hopp till att de välvilliga besökare som brukar kika in i viss grad delar min vetgirighet.

Ända sedan jag var 6 år har jag undrat hur man får en propelleraxel på en ubåt att hålla tätt; på säg 200 meters djup.

Huset vi bor i är svårt att få tätt från drag, i fönster, dörrar, ja överallt, och då är det i stort sett samma tryck inne som ute.

Nej, tyvärr, det är ingen ritning på en propelleraxel, men något nästan lika spännande.
Det är en detalj från en ubåtstoalett.

Tänk va!

Inga kommentarer: