måndag, november 10, 2008

Min sajt växer och växer

Dags att tänka på brödfödan. Jag har haft en trasig hemsida länge som folk konstigt nog stått ut med mig när de vill ha tag i mig. I verktyget google-sites började jag för ett tag sen bygga en ny hemsida för att testa verktyget. Det är fortfarande ett provisorium, men börjar bli acceptabelt. 

Google-sites är ett så trevligt verktyg att jag tillåter mig att leka rätt vilt med min nya hemsida. Jag uppdaterar, tar bort. Lägger dit helt onödiga grejer som senare visar sig vara rätt kul.  

På min trasiga websida hade jag byggt en egen wiki om Djingis Khan, helt i text. Jag hade tänkt göra om detta arbete, men har hittat så mycket roligare saker att länka till.

Risken nu är väl att ingen vill kolla in att jag håller skrivkurser och föredrag, eller att jag länkar till bland andra adlibris att mina böcker finns att köpa där. 

Det har kommit en rysk film som heter Mongol. Lite märkligt rent historiskt för ryssarna fick storstryk av Djingis Khan, varför han under hela kommunisttiden inte fått framställas i positiv dager. Nu har ryssarna av alla gjort en mastodontfilm om Djingis Khan. 






Inga kommentarer: