torsdag, januari 08, 2009

Debatten död enligt SVT Mittnytt. Ring SVT mittnytt!

Med anledning av detta inslag i SVT: (spola fram ca 7 minuter).

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?a=1363986&d=60966

Som jag fick av Farmorgun i en kommentar i min förra postning.

En riksdagsledamot, Susanne Eberstein (s), från Sundsvall sitter och säger, inte ordagrant men ungefär: "den där högljudda gruppen i somras mot FRA har väl gått över till fildelning nu."
Hon och SVT:s representant, vars journalistik är tämligen svag i inslaget, står båda och myser och säger att debatten är som helt bortblåst.

Det får vi bortse ifrån. Att de är helt okunniga, att de inte undersökt saken. Nu gäller följande för att de ska förstå att debatten lever och frodas.

Edit: Vad reportern också glömmer är att det bildats ett helt nytt parti, inte bara mot FRA, visserligen, men bland annat mot FRA. Detta parti växer varje dag. Piratpartiet.
Jag kan inte tänka mig en starkare debatt- och motståndsrörelse än bildandet av ett nytt parti, som redan är långt större än exv mitt och Susannes partis ungdomsförbund SSU.
I Göteborg händer också detta den 10 jan.

Vi Samurajer bakom riksdagssvar.se behöver hjälp. Det tar bara någon minut.

Ring SVT Mittnytt. Säg bara att sajten Riksdagssvar.se finns. Att vi medborgare som lite larvigt kallas oss "samurajer" har sedan den 8 oktober ringt och mejlat samtliga riksdagsledamöter om och om igen. Över tusen mejl har vi skickat.
Det innebär att vi upprepade gånger sedan 8 oktober även sänt mejl till Susanne Eberstein (s).
Flera gånger.
Plus att jag har ringt partiexpeditionen, och flera av hennes kolleger, men tyvärr har jag inte hunnit att ringa just henne.
Men hon har fått mejl från oss. Flera stycken.

Enligt creeper har vi sett att riksdagens förvaltningskontor under vissa perioder varit inne och kikat på riksdagssvar.se ganska frekfvent. Men eftersom vi inte har FRA-grejer vet vi inte vem som kikat på vad.


SVT Mittnutt Sundsvall 060 - 19 01 90 | tipstelefon 060-12 14 06

SVT Mittnytt Östersund 063 - 55 65 75 | tipstelefon 063-12 14 06

SVT Mittnytt Örnskuldsvik 0660-185 01

Gör det enkelt, ring tipsrelefon.
Gör det mer utförligt, ring det första telefonnumret.

Grejen är att ringer vi samurajer själva blir det knas. Vi har tipsat flera gånger om att riksdagssvar.se finns.

Men denna gång, om observanta tittare som sett Mittnytts inslag ringer och talar om att debatten kring FRA verkligen lever, ja blundar mittnytt då, då känns det inte bra...

* * *
By the Way. Är det någon som bor i Sundsvallstrakten? Följ då gärna min utmaning att utbilda. Nu tror jag just Susanne är insatt, men då behöver hon utbildning i att vi är många som fortfarande debatterar FRA.

PS. Tipsa gärna SVT Mittnytt om allt ni vet. Att Frapedia undehålls, att vi jobbar på som bara den. I alla politiska grupperingar.

7 kommentarer:

cnab sa...

Hej Anders-San! Angående FRA-inslaget i SvT Mittnytt, hittade jag mer uppgifter om (S)usanne här:

http://erikhultin.se/01/fra-kritiker-ar-fildelare.php#comments

Anders sa...

Cnab: Tack, tog mig faktiskt tid, trots att jag inte har tid;) att slinka över till hultin.
Jag skrev en kommentar där och uppmanade även där till att ringa SVT.

Det skulle vara så bra om någon, några gjorde det.

Jag har personligen kontaktat 6 tidningar med olika debattartikelförslag om riskdagssvar.se. Fyra har inte ens brytt sig om att svara eller sända tillbaka mina texter.

DN och SvD hade hyfs att tacka nej pga, som det heter platsbrist.

Om någon annan lämnar in ett tips. Kanske det faktiskt händer något...

cnab sa...

Hej igen, du kanske redan hittat till Mittnytts uppdatering om FRA? Verkar som att insomande Centeruppropet/upproret vaknat till liv igen:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=55868&a=1364224&lid=puff_1364224&lpos=rubrik

Peter Madison sa...

Jag vet inte...jag kanske har sett för många amerikanska konspirationsfilmer men är det inte väääldigt märkligt att "debatten" om FRA i princip upphört i riksmedia. Hur kommer det sig tro?

Anonym sa...

Det är väl tveksamt i vilken omfattning debatten kring FRA lever, men det kan inte råda några tveksamheter kring att motståndet mot FRA-lagen fortfarande i högsta grad både lever och frodas. Att det inte är mer debatt är kanske inte så konstigt när den ena sidan inte vill debattera...

Anonym sa...

Att signalspaningsnömnden ännu inte haft ett enda ärende är ju intressant. Det betyder ju antingen att alla är på semester, mitt under rådande gaskris i ryssland/europa, eller att alla ärenden passerar genom kanalerna som "inte behöver godkännas".

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=55868&a=1363679&lid=puff_1364224&lpos=extra_0

Susanne Eberstein (s) riksdagsledamot från Sundsvall är utvald att sitta i nämnden, som hitills inte haft några uppdrag.

- Än så länge har vi inte haft något ärende, säger hon till Mittnytt.

David sa...

Tro fan att debatten är död. Motståndarna vann den. Alla argument har förts fram, inget har direkt bemötts, möjligen med svar som missar frågans kärna.

Jag tror att många även tänker att nu är det ingen idé att tjata längre. Det är bara att rösta ut de som står bakom det här som är ett alternativ nu. Ärligt talat, avsaknaden av debatt får mig att undra om inte piratpartiet borde förbereda sig på att leda en majoritetsregering...