tisdag, augusti 21, 2007

Förnekelse


Dag 5


Är det så här lätt att vara människa?
Det hade jag ingen aning om.

Jag har bara gjort tråkiga saker hela dagen, varit på banken, bråkat med posten som vägrar att utföra den service jag betalar för. Storhandlat.
Och kört bil minst 23 mil.

Allt av det ovan tycker jag i normalfall är helpest.

Idag var allt detta underbart.

En intressant sak inträffar då i mitt psyke: Idag förnekar mitt psyke all kännedom om de fyra dagar jag har dokumenterat på bloggen…
Idag anser mitt psyke att "så här har jag väl alltid varit kalibrerad".
Tur att jag dokumenterade.


Biverkningar: Fortfarande svårt att koncentrera mig i exv skrivandet, samt smärre distraktionsproblem i bågskyttet. Annars helt OK.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Sådan där lycka inför att jag klarar att göra vardagssaker har jag upplevt när jag äntligen fått min migrän att fungera så pass bra att jag började kunna göra någon nytta i vårt hushåll. Man blir 30 kg lättare liksom.

Håller tummarna för att din medicin fortsätter att fungera bra!

Anders sa...

Åsa: Lättare var ordet! Dock har jag svårt att precisera hur många kilo.
Milan Kundera skrev en bok med titeln: "Varats olidliga lätthet".

Jag har älskat den titeln, men nu när jag upplevt hur sagolik lättnaden i själva verket är, är jag benägen att tycka att Milan K är en ovanligt korkad, eller snararer deprimerad författare...

Unknown sa...

Du vet, det finns en del som springer med tyngder runt fotlederna för att få effektiv träning och känslan av extra-kraft när de släpper tyngderna. Man kan säga att vi kör lite sådan träning... :-)

Anonym sa...

http://roppedoppedi.blogg.se/1187006650_jag_en_fuskare.html
du är långt ifrån den enda, det kanske ligger i släkten :)

Anders sa...

susanne: Ja du, susanne. Släkten är alltid värst, sa alltid min mamma... Nåja, ska följa din länk.
Kram
Anders

Anders sa...

Åsa: Precis. Vi hårdtränar med mentala blyvikter!!!
Hur starka blir vi inte!