fredag, augusti 10, 2007

Bredband...



…skulle ha varit inkopplat och klart enligt löfte och avtal från kraftbolaget för – nej, jag vågar inte nämna datum för att inte förlora fattningen denna härliga kväll – men det var för väldigt länge sedan…

... Under tiden...


Styrelseordföranden i kraftbolaget påstås i tidningarna ha ägnat sig åt urkundsförfalskning av stämmoprotokoll för att kunna behålla ett högre arvode än den sänkning av arvodet som beslutades på stämman.

Om det ena har med det andra att göra vet jag inte. Idag grävde vi i vart fall själva 400 meter dike och lade ned den optiska slang som glasfibern sedan ska blåsas in i. Slangen kom förstås inte till vår by utan hamnade 3 kilometer fel, i en annan by, men vi bor ju på landet och bönderna har hjullastare och traktorer så sådana detaljmissar fixar vi lätt själva…

Jag förstår ingenting. För sex år sedan ville jag göra just det vi gjort idag. Gräva själv.

Kraftbolaget kommer givetvis att äga och tjäna pengarna på bredbandet som vi kunder grävt, instalerat – och dessutom betalat för.
Varför vi inte fick göra detta redan för sex år sedan är för mig en gåta.

3 kommentarer:

Peter Madison sa...

ojoj...nära nu broder!

Unknown sa...

Jag vågas knappt andas när jag läser ditt inlägg. Helt ofattbart att det ska vara så struligt. Helt ofattbart att du faktiskt lyckas överleva utan bredband…

Anders sa...

Peter: Kanske. De som bor 5 kilometer bort grävde ned sina slangar exakt denna tid förra året, de är ännu inte inkopplade...

Åsa: Lite konstigt är det - och tyvärr har vi ju inga 3g master eller andra master heller i närheten, som skulle kunna komplettera.
I själva verket har vi faktiskt inte täckning av något nät, och kopparnätet presterar just nu i skrivande stund endast 23kbits...