torsdag, januari 22, 2009

Brev nr 8 till Mats (s) och Mats (m) som inte vill svara på frågor om FRA













Mats Berglind (s) och Mats Johansson (m)

Hej grabbar. Ni heter båda Mats och jag börjar bli rysligt trött på att skicka mejl till er i riksdagen så jag klumpar nu ihop er fast ni kommer från två olika partier. Jag klumpar också ihop er eftersom ni båda har svarat: "Tack, men jag avstår" att svara på mitt sjunde påminnelsemejl.

En sak har era partier gemensamt, i bloggosfären börjar vi tycka att ni är riktigt ordentligt arroganta.

Igår mejlade jag till Margareta B Kjellin (m) fem gånger innan jag fick svar. Alltså skickade jag henne totalt 12 mejl innan hon i ren utmattning fann det vara i god demokratisk anda att svara.

Det finns givetvis ingen rim och reson i att ni skulle upprepa ett sådant beteende så jag länkar till det öppna brev som ligger på min blogg som till slut fick er kollega att svara.

Detta är nu mitt åttånde mejl till er båda. Det är verkligen inte lustigt.

Jag ber ännu en gång, läs gärna det öppna brevet som ursprungligen var ämnat till Margareta. Därefter svarar ni på frågorna.

Och ja, ni har förstått rätt. Vi medborgare ger oss inte i denna sak.

Anders Widén Författare.

PS: Detta elektroniska brev ligger som öppet brev på min blogg.

Inga kommentarer: