torsdag, februari 16, 2006

Den vackra bloggvärlden

Alla som läst Månskensligisten vet vem PV är och varför min lillebror kallas så.
PV har växt upp. I boken var han väl sådär åtta bast och därför hanterlig för hjälten.
Jag, hjälten, kunde säga och bestämma saker och så gjorde lillbrorsan som jag sa.

Bekvämt och behändigt.

Nu är läget sämre. Fylld av entusiasm berättade jag om det här med bloggar. PV fnös.
Varför måste små gulliga bröder växa upp och bli vuxna personer med egna åsikter? Nu säger han att jag ska fokusera. Han menar naturligtvis väl , men det är lika trist för det.
- Skriv böcker. Jiddra inte med annat. Blogg, vad är det? Bah. Varför ska folk lägga ut sina dagböcker på nätet? Vad är det för perverst elektroniskt klottrande? Ge dej inte in i det där!

Jag tror inte brorsan läst någon bra blogg. Själv har jag fått nya polare på andra sidan jorden. Polarn ”over there” vet väl inte om det precis, men jag läser hans blogg med stor behållning. Så fort jag lärt mig mixtra med länkarna kommer jag naturligtvis länka till honom.

Ofta känner jag att det är roligare och mer spännande att hitta en bra blogg än det är att gå på bio.

Jag läste i en papperstidning att Warner bros. vill knyta upp sig till bredbandsbolagen för att kunna tillhandahålla vad de kallar ”Innehåll” på weben. Warner framförde det som om de skulle genomföra dessa affärer för att frälsa nätet från tomhet. Naturligtvis handlar det om att de vill tvinga oss att köpa just deras innehåll när vi väljer Internetleverantör.
Anar jag en rädsla hos multijätten att bloggarna ska locka över för många kunder från dem?

Innehållet på nätet växer helt naturligt. Med eller utan Warner, så det finns inget att oroa sig för.

Även om det är så ska jag ta och logga ut. Jag ska försöka missionera lite i den vanliga världen.

PV måste komma in i matchen!

Inga kommentarer: