onsdag, oktober 29, 2008

Det högsta är äran


Några citat ur min bok som blivit stulen:

Erbjuds du uppoffringar som inte behövs, var på din vakt. Du har en oärlig framför dig.

* * *

Temperament gör oss människor mer oförenliga än våra åsikter.

* * *

Det finns endast en plåga, att inte uppnå det man vill åstadkomma.

* * *

Mod kommer sig av djup vetskap att döden alltid är nära.

* * * 

Druckna förväxlar ofta sina ord med tankar.

* * *

Den som kan handlar. Den som inte kan pratar.

* * *

Kvickheter är roliga, men de inger inte någon aktning.

* * *


En man utan heder är ingen man.

* * * 

Bygg en mur mellan folk och de börjar strida.

* * *



4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, mycket tråkigt att höra att ditt verk blivit stulet - innebär det att den ej kommer tryckas igen? Skulle vara intressant (och säkerligen mycket givande) att få ta del av dina bokstäver.

Jag är "nästan-släkt" med dig. Orliks styvdotter (den elaka), boende i Stockholm. Vi sågs som hastigast hos Ilse för väldigt många år sedan.

Sååå, varma hösthälsningar till dig och de dina.

Anders sa...

Elisabeth, Oj, där ser, nästan släkt!
Boken ska finnas på vissa bibliotek, så man kan alltid krångla att beställa den, eftersom beställningstjänst mellan bibliotek är en service som finns.

i övrigt samlar jag krafter för att förhandla om en barnbok som precis ligger i utgivningsfas på annat förlag. Sen hoppas jag med tiden skriva fler böcker om djingis, och i sådana fall kanske samtliga böcker hamnar på ett nytt förlag och då kan det bli tal om nytryck. Nuvarande förläggare har annan problembild att ta hand om, en av delägarna fick en stroke för något år sedan och små företag blir ganska lidande av sådant.

Anonym sa...

Min favorit är:

"Alla tror att unga vackra kvinnor är lyckliga. Åtrån förblindar oss, men de är inte lyckliga att taga emot all denna åtrå. Det har sagts mig att männens åtrå kan jämföras med vargar som sliter i den, ty det vet att vid nästa räd väljs de först att skändas".

Tack för boken. Fick den av dig på en förläsning 2006. ^^

Anders sa...

Hej Mia!
Länge sen nu, jag minns faktiskt skrivkursen ganska bra, rätt mycket tack vare att jag faktiskt la upp er alla på min blogg, tog kort - och att vi "chattade" ett tag främst via kommentarsfält i blogg.

Tycker din nya layout på bloggen blev snygg!
Ha Det
Anders