onsdag, oktober 08, 2008

Pappaledig, javisst - och FRA-frågor


Oj. Det dundrar in mejl från gruppen jag gått med i. För några dar sen applåderade jag Emma på "Opassande" för att hon satt igång att börja tänka ut frågor man kan ställa till riksdagsmännen.
Som det var snurrade jag runt lite bland bloggare och i kommentarerna på "Enligt min humla" frågade Olof om jag inte ville vara med.

Jag tänkte. Jag är en författare vars företag ligger 86.000 back, så vad fan. Det är väl bara att gå med. 

Fast så tänkte jag inte alls. Snarare knyter det sig i magen på mig för jag vet i slutändan inte hur jag ska få ihop allt. 

Just nu är jag pappaledig, vilket är allt annat än att vara ledig. Men jag har i alla fall en liten peng fram till 1 januari. 

Jag borde ta hand om barnen, sen börja bädda för mitt vidare yrkesliv.

Det gör jag också. Faktiskt håller jag på att fixa en ny blogg istället för min hemsida som gått sönder. 
Jag behöver en bra plats som folk kan kika på när de ska anlita mig för föredrag.
Men gud så tråkigt det är att göra sådana "faktagrejer" om sej själv. Jag spyr. Men här är mina små försök


Nu baka bröd, fixa käk, byta blöja, klä tjejerna för ridning, fixa mat åt hustrun...
Sen ska jag försöka kolla in hur man skickar frågor till riksdagsmän.

Inga kommentarer: