söndag, oktober 26, 2008

Mejlstatistik riksdagsmännen


Från den 8 till den 24 oktober har vi som på fritiden jobbar med riksdagssvar sänt minst 740 mejl och ringt 19 samtal till våra riksdagsmän, partiexpeditioner, partifunktionärer och politiker som verkar i riksdagens närhet. 

På dessa 759 kontaktförsök har vi fått 47 svar. 
(troligen har vi genomfört fler kontaktförsök än så)

På måndag fortsätter vi jakten för att få in svar. 
För oss är det demokratin som står på spel. På ett plan är FRA också bara ett sorts paraply eller samlingsnamn för det som är på väg att hända. Politikerna har helt löpt amok vad gäller att hitta på repressiva lagar. För en tid sedan gjorde jag ett försök att sammanställa några av de lagar som antagits de senaste åren i en debattartikel hos Arvid Falk. Se även mitt inlägg här om dagen.

 
Nedan presenterar jag mejlstatistiken lite mer utförligt för den intresserade.

* * * *** * * *

Vi har ännu inte sammanställt någon exakt statistik över hur många mejl eller telefonsamtal vi gjort. De mejl vi skickat till samtliga riksdagsledamöter vet vi exakt. Utöver det har varje samuraj mejlat och ringt lite efter eget tycke inom olika partier. Personligen har jag mest jagat socialdemokrater eftersom det visade sig att jag hade störst kontaktnät inom (s). Men även andra samurajer har sänt extra mejl till (s) och även ringt.
Totalen extra mejl och samtal är därför svår att redovisa exakt i denna stund.   

Jag anger nedan exakta antal där jag har exakt statistik och ca för dem där jag inte är helt säker. Med ca menas i detta fall minsta möjliga antal det kan vara. I de flesta fall är det alltså fler.


Första mejlet (mejl 1)
http://riksdagssvar.se/brev1.php 349st. (exakt siffra)

Extra mejl av första till (s) ca 13
Hjälpsamurajer Björn, Lars-Erick har skickat ett antal mejl. nn styck. (Ingen uppgift).

Extramejl till: Partiexpeditioner sthlm, ca 7.
Extramejl till: Partiexpeditioner lokalt, ca 5.

Extramejl till politiker och funktionärer som ofta har kontakt med riksdagsledamöter:
ca 11st.

(I skrivande stund har jag inte de andra samurajernas statistik över detta)

Telefonsamtal till riksdagsledamöter, partiexpeditioner, partifunktionärer: 
ca 9st.

Summa Mejl första omgången: 385 (minsta antal, troligen fler)
Summa telefonsamtal: 9. (minsta antal, troligen fler)

Mejl 2 (Påminnelse 1)

Extra mejl till partiexpitioner i sthlm, ca 5.
Extra mejl till riksdagsledamöter, partiexpedetioner, partifunktionärer: ca 15 st

Telefonsamtal till riksdagsledamöter, partiexpeditioner, partifunktionärer: ca 10 st

Summa mejl andra omgången: 355 st (minsta antal, troligen fler)
Summa mejl telefonsamtal: 10 st (minsta antal, troligen fler)


Total omgång 1 o 2 mejl: 740 mejl.
Total omgång 1 o 2 tel: 19 samtal.

OBS. Detta är lågt räknat. Vi har sänt fler mejl och ringt mer än så. Snart kanske vi får tid över att samla vår statistik ordentligt.

Inga kommentarer: