måndag, september 11, 2006

Böcker på vift


Så. Nu är min debutroman från 1994 föremål för eventuell utgivning i nyutgåva. Det är "En bok för alla" som antagit den för utgivning i en första vända. Nu ska de bara mangla frågan i långbänk ett tag och fundera över om
den passar in i övrig utgivning av dem, förmodligen nästa år.






Någon som anar vilka fjärilar i magen man får?



Samtidigt har ett förlag sagt JA till utgivning av del 3 i min serie om Djingis Khan. Nio andra förlag har inte sagt någonting, men haft boken till påseende sedan april/maj.
Givetvis låtsas jag iskall - och förhandlar enligt principen: "Show me the money!"











Jag har även ytterligare en bok som är på vift, men den håller jag hemlig en stund till. Det enda jag kan säga är att det är en helt annan genre.

5 kommentarer:

Renè sa...

*ler* o håller tummarna :)

Anonym sa...

Ler och håller tummarna.

Anders sa...

rene: Tack för tummarna!
Karin: Tack för tummarna!

Till båda förresten: Tummar kan behövas. Jag är en dålig förhandlare, har en obegriplig vana att säga åt mina motparter att jag tycker de är... tja, allt möjligt.
... Sävlig, sade jag nyss till en förläggare. Det hördes på tonfallet att det inte gillades.

Hur kan de vara så snarstuckna? Jag menar, de håller en produkt som det tagit mig ett år att fixa fram, sen gitter de inte prata med mig på ett sätt så att jag begriper dem!!!

Jag har gjort affärer i alla möjliga sammanhang, men förläggare är bara såååå jobbiga att prata med...

Dock! Jag har hittat åtminstone två undantag!!!! Jag fortstätter att prata med dem!!!!

Anonym sa...

Gör det du!

Och i övrigt kan jag bara hålla med dig, de är för jävliga.
Jag tror att det helt enkelt beror på att de VET att vi är många och de är få...
Jag menar, passar inte deras sätt att göra det de har att göra oss, så kan de välja mellan många, många andra...

Det gäller att ha is i magen och se hela företaget på lång sikt. Har jag kommit fram till.

Det handlar om tro, inget annat. Ren tro...

Anders sa...

Just nu lutar jag åt att gå tillbaka till min "gamla" lilla förläggare.
Han har haft 2 stroke. Hans förlag har varit nära konkursens rand...
Ändå vill han göra större och modigare satsningar på mig än de stora förlagen.
Jag tycker att det är fantastiskt.

Varför han föreslog att jag skulle börja söka nytt förlag beror på en rad saker. Han visste inte när i tiden han kunde ge ut den bok som nu legat klar i över ett år. Och han visste inte hur framtiden såg ut. Att det kanske skulle vara bra för mig och mitt författarskap att redan växla förlag eftersom jag förmodligen ska skriva i många år än och han börjar bli gammal och dessutom drabbats av 2 stroke.

Hur som. Jag älskar karln - och hans partner - hela förlaget.
Jag hade tänkt att inte välja med hjärtat. Men vadå?