måndag, oktober 25, 2010

Gissla sig men inte grämas

Dagbok kl 22:18
Skulle skriva på boken, trixar med Ubuntu i stället.
En av alla underbara ändamålsglidningar datorn berikar oss med.


22:29
När jag var klar, snarare tröttnat på den ISO-fil jag laddat hem; skrev jag inte heller bok. Då pillade jag med högermarginalen i bloggen, flyttar gadgetar fram och tillbaka.  


22:58
Vad har jag lärt mig idag? 
Inte ett skit.
Vad har jag gjort idag?
Inte ett skit.


Det här bara för att jag inte haft disciplin. Hur mycket disciplin ska jag kräva med 3 ungar? Jag blir lika trött av Bamse som de. Som han äcklar mig med sin beskäftiga präktighet. 


Mina timmar att skriva är outhärdligt korta. 
Om jag ser det så. 


"If there is to be any peace, it will come through being, not having."
Henry Miller.


Jag har haft mina timmar. Jag valde saker. 
Jag valde att vara med barnen och att vara i läroprocess kring Ubuntu. 
Skrivande valdes bort.  


I frid och utan grämelse, till slut ändå. 

3 kommentarer:

Stockiex02 sa...

Avundsjukan står som vanligt som politiskt ideal.
http://stockiex02.blogspot.com/

Markus "LAKE" Berglund sa...

Och *trots* dina val så lyckas du skapa en text som berör. Som får mig att stanna upp och fundera på mitt eget liv och mina egna val.

Tack för det Anders!

Anders sa...

@Markus. Där ser man. jag som vanligt osäker på om jag bör "belasta" bloggen med dagboksanteckningar.
ibland blir det ju bara tomt pladder!
Men det mest tomma behöver man ju faktiskt inte publicera, bara för att man i sin grafomani skrivit ned tankarna under dagen.