onsdag, augusti 09, 2006

Tjatets inneboende logik


Att bada är en av Nayas passioner. Att bada med skidglasögon ännu roligare. Medan jag arbetar med att sammanställa ett föredrag om Klimatförändring hör jag följande, helt riktiga och logiska resonemang:

- Jag vill bada mamma!
- Det går inte.
- Men mamma, jag vill!
- Odin ska ha mat.
- När han har ätit kan vi bada!
- Nej.
- Jag kan bada med pappa!
- Pappa jobbar.
- Mamma, vi kan väl bada!
- Jag kan inte sen jag fick Odin. Om några veckor.
- Jag vill ju bada nu!
- Snälla, sluta tjata.
- Men mamma, jag slutar ju tjata om du säger ja.
- Men Naya. Det går inte.
- Joho. Det är bara att säga JA.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"- Men mamma, jag slutar ju tjata om du säger ja."
Vilket underbart resonemang! Att jag aldrig tänkt på det innan?

Anders sa...

hovslagare: Det är faktiskt klockrent!