söndag, september 07, 2008

Vill man tysta mig?

Klicka för större bild

Ett för regeringen obehagligt inlägg ligger på min blogg. 
Jag ser i Statcounter att regeringskansliet läser inlägget.
Inlägget är länkat med hjälp av Twingly till en av våra stora tidningar. 

Strax därefter ser jag att Twinglys "Admin" för "Abuse" är inne och läser samma inlägg.
Någon på regeringskansliet har sagt till Twingly att jag inte är riktigt rumsren.
Man vill ha bort länken mellan mig och tidningen.

Eller vad kan vi dra för slutsats?


4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du fått någon klarhet i vad som hänt?

Anders sa...

vb: Nej, tyvärr inte.
Om jag fattar rätt så var vid tidsintervall 2 andra besökare in på just det inlägg jag hade som länkade från/till DN.

De andra såg ut att vara av typen"snälla sune" i Sundbyberg och "söta Sara" i Sölvesborg.

Att twingly var inne och kikade på inlägget strax efter regeringskansliet kan vara en total slump.

Och det är ju fånigt om någon i regeringen verkligen varsegör twingly en sådan länk.

I FRA-debatten ligger nu över 120 länkar till bara en av artiklarna i DN.

I det läget verkar det ju sjukt att börja peta på min stackars lilla länk, bara för att jag skriver så argt att jag håller på att spricka.

Med det menar jag att jag skriver om regeringen på ett sätt som faktiskt kan fresta på min egen trovärdighet.

Jag är öppen för synpunkter. Om jag tar i för mycket och på det sättet får folk att fjärma sig.
Eller är det tvärtom bra att jag lite utan eftertanke luftar min innersta oro över den politiska utvecklingen högerut???

Jag är visserligen författare och har övat i att använda språket och dess nuyanser.

Men när det gäller att föra något jag skulle vilja kalla en känslomässigt engagerad politisk debatt, så är området nytt för mig.

Vänligen Anders

Anonym sa...

Ska försöka hålla fokus och skumma igenom dina inlägg, för att skriva känslomässigt vet jag precis vad handlar om men min nisch är definitivt inte politisk,hmm eller det är det min blogg kanske är....

mvh

Anders sa...

vb. i högsta grad är den det, din blogg. Politisk. Den handlar om hur den som behöver skydd blir sviken. Den handlar om en människa som berättar om detta och kämpar för att få till stånd en förändring, bland annat genom att belysa problematiken.
I vardagen och uppåt.

Anders