söndag, maj 14, 2006

Den tidsbesparande maskinen


Det är den här maskinens fel alltihop. Vad allt ska jag inte hinna?
Jag håller på och byter förlag. Jag åker på föredragsturnéer. Hustrun håller på och karriärväxlar och är borta på jobbet länge, länge. Jag har hand om barnen; och vill göra det fullt ut, men tvingas att sitta och ringa, jag vet inte hur många samtal till förlagen. Mitt i allt ska jag försöka få ihop ett körschema så jag vet när jag ska hålla föredrag var. Och när hustrun kommer hem slänger jag i mig lite mat och sticker iväg till maskinen.
Tillverkaren påstod att de klarar 7 kubik ved i timmen. Det är inte sant. Kunderna vill ha småsplint och kaffeved. Klyver man så smått som kunderna vill ha kan man max producera 3 kubik i timmen.
Jag och jätten Johan, som äger maskinen gör naturligtvis som kunderna vill. Annars får de inte in veden i sina små larviga kaminer.
Jätten Johans egen eldstad tar förstås enmetersved. Inget knussel där inte. Min spis tar halvmetersved. Varför tillverkar man mindre grejer? Och varför säljs de häromkring? Vi bor strax under polcirkeln.
Nå. Blir bloggandet lite ryckigt vet ni varför. Denna vår har jag helt enkelt 3 fulltidsjobb, förutom att jag har hand om barnen.
Nya läsare hänvisas att scrolla lite. Det finns en mängd tidlösa inlägg längre ned.
Kanske kommer jag att blogga varje dag. Kanske inte.
Det gäller några veckor framåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är inte avis! Fast det är lite samma för mig nu. Mycket på G. Ska ta itu med, du vet vad, nästa vecka.