onsdag, december 03, 2008

Ett (c)vin har trätt fram i sin fulla prakt


Nu tar jag bladet från mun.
Den här mannen är ett svin. 
Se hur han svarade oss medborgare. 
Det är inte mig han har svarat.
Eller någon annan samuraj.

Vi som jobbar med riksdagssvar.se representerar inga andra än alla helt vanliga snälla helylleväljare.
Börja gärna mejlbomba honom!

Edit: Nu har jag sovit på saken och kommit fram till följande. 
Vi tjänar inte på att framföra invektiv till våra riksdagsledamöter.
Vi tjänar heller inte på att här i bloggosfären sänka debattnivån.
Så långt ber jag om ursäkt för detta inlägg, men tänker inte ta bort det. 
Jag har felat lite, ber om ursäkt här och nu, men låter mitt felande uttryck stå kvar. 
För kärnfrågan kvarstår. Våra riksdagsledamöter behöver väckas.
Just den här högst ovillige centerpartisen har följande mejladress: 

kenneth.johansson@riksdagen.se

Kolla in hans ohövgliga och odemokratiska svar på Riksdagssvar.se
Formulera därefter ett hovsamt mejl till karln och framför precis vad ni själva vill eller har på hjärtat. 
Kanske stödjer ni honom i hans "rätt" att vara tyst mot sina väljare, eller också så blir ni som jag rykande upprörda. 

 * * *

Någon. Förklara för mig varför man lägger ut riksdagsledamöternas epostadresser på riksdagens hemsida. 
Bevisligen vill de inte kommunicera med oss väljare, så varför tillhandahålls deras adresser?

* * *
Tack till Per Sörner som mycket snabbt skickade ett medborgarmejl till ovan centerpartistiska odemokrat.

9 kommentarer:

Lars-Erick Forsgren sa...

berättigad fråga

Anders sa...

Lars-Erick:
tack för support. Just nu tyckte jag själv att jag förlorat greppet!
Efter en natts sömn kände jag mig tvingad att editera i postningen.

Men visst är det fullständigt absurt att frågan är berättigad...

Anders sa...

Tack till Per Sörner som mejlat denne riksdagsman jag knappt vill nämna vid namn.
Tack för kopian på ditt trevliga och hovsamma mejl.
Jag tackar speciellt eftersom det hjälpte mig tillbaka till ordningen, att trots upprördhet återgå till en hovsammare ton.

Pärs sa...

Mja, jag måste säga att jag inspirerades mycket av den vänliga, sakliga och artiga ton som du själv hållit i din korrespondens, och försökte hålla mig på samma nivå. Men tack. Jag förstår att det är lätt att bli upprörd. Det blir jag också..

Anders sa...

Pär: Där ser man!
Det snuddar faktiskt vid det som kallas Karma.
Det man sänder ut kommer tillbaka i en eller annan form.

Jag har att bli vänlig igen:)

Martin Vesterlund sa...

Undrar hur lång tid det tar innan samtliga mejl som går till *@riksdagen.se skickas till /dev/null (om de kör *nix) så att våra folkvalda slipper få en massa jobbiga mejl.

*suckar* Ger man sig in i leken, får man leken tåla heter det ju. Om de publicerar sina mejladresser så får de räkna med att den kontaktvägen kommer nyttjas.

Om de sedan tycker att det är jobbigt att bli kontaktade av sina väljare så kan de börja fundera över om de har valt rätt jobb.

Antagligen publicerade man adresserna för att andra riksdagsledamöter ska slippa lära sig hur adressboken i mejlprogrammet funkar ;)

Anonym sa...

Jag förstår att du är frustrerad och förbannad. All den skit som händer nu gör mig själv tokig. Det gäller att hålla huvudet kallt.

Jag läste detta igår och blev så förbannad att jag bestämde mig för att arkivera en längre postning om FRA och riksdagssvar.se och skriva om IPRED istället, men det blev inte heller så lyckat.

Du gör ett fantastiskt arbete, fortsätt med det.

Anders sa...

Otyg, trevligt att se din logga här igen.
Ja, du. Jag undrar mycket för jag är en rätt tillbakadragen typ, hustrun skojar alltid och säger att jag har asberger. Hur som. Jag är alltså inte ett bra råämne för att att bli politiker, men banne mig, jag verkar vara mer social än de flesta av dem - trots min släng av asbergerliknande tillbakadragenhet...;)

Anders sa...

Kålan: Tack, ja jag har att skärpa mig och komma på spåret igen.