lördag, december 13, 2008

Fina glädjejulklappar till vår Ipredimpregnerade riksdag


Som kulturarbetare har jag just laddat upp min bok här. Jag önskar att jag hade haft tillgång till alla mina böcker i PDF-format, för då hade jag laddat upp dem. 

Eventuella andra kulturarbetare som surfar förbi här. Gör det samma. Ladda upp fri kultur till riksdagsledamöterna, så kanske de får åtminstone en liten glimt av vad det handlar om.

I julbrådskan skrev jag följande hälsning till riksdagsledamöterna:

"God Jul!
Jag ger bort min 3:e bok om Djingis Khan. Detta eftersom jag tyvärr inte har del 1 eller 2 i romanserien tillgänglig som PDF för tillfället. Men mitt förlag, Hjalmarson & Högberg som förstått att de inte blir bestulna eller att det ens kostar dem något att folk läser en digital fil är i full färd med att ställa i ordning även del 1 och 2 för digital delning och spridning. Så fort det är klart dyker det upp läsbara PDF-filer på denna adress: http://sites.google.com/site/anderswidenskriver/mina-bocker  

Blir du nyfiken eller vill ge bort historiska spännande romaner i julklapp så finns de som "vanliga" böcker hos de flesta boklådor. Billigast just nu är adlibris. Som "kulturarbetare" älskar jag att skriva och blir glad när människor som är intresserade av de ämnen jag väljer att skriva om får tillgång till mina texter.

Digital delning kostar ingenting och att skriva och skapa under Creative Commons kommer att berika inte bara kulturlivet, utan alla sektorer där människor är verksamma och delar information och kunskap. God Jul. Anders Widén Författare"

Fotnot: Pappersboken är fortfarande utgiven under (c) av Hjalmarson & Högberg förlag. I ett nytt avtal mellan dem och mig, författaren har jag full rätt att sprida boken under Creative Commons licensen: CC-BY-NC

Det är
Pettter: pettter{bulle}acc.umu.se / blogg och Mackan: mackan{bulle}greatthings.se / blogg som tagit detta roliga initiativ. Häng på vet jag! Vid undringar kontakt med dem.

 

Inga kommentarer: