söndag, december 28, 2008

Resan in i SAP har börjat

Av en slump kom jag bara för en minut sedan att skicka ett mejl till en nyckelperson inom mitt parti, SAP. Båda är vi emot FRA och storebror, men personen har en annan syn än jag och piratpartiet på IPRED.

Jag tog mig för att lägga till 5 korta lite kryptiska meningar. Vi får se vad som händer. Så här skrev jag:

"...Sen vill jag gärna diskutera i ett annat ärende med dig. Jag är författare. Alltså upphovsman.Vi måste se över det här med IPRED. Det är faktiskt helt galet alltihop. Men jag vill inte ta det här via mejl. Ring mig när du har tid! Tel:..."

Att jag inte yppar namn och allt just nu beror helt enkelt på att jag inte riktigt vet hur jag ska ta tag i mitt självpåtagna värv; att vänligt men bestämt söka upp varenda sosse jag kan och berätta att alla dessa repressiva lagar måste bort.

Hur gör man strängt taget detta? För övrigt har jag ringt flera gånger till min närmast boende riksdagsman idag. Inget svar. Jag ska fortsätta imorgon dag.

(testar att färga sådana här små nonsensnotiser svagt brun)

6 kommentarer:

Anonym sa...

-Bra initiativ! Hoppas det går bra!

Anders sa...

Hoppas jag med:)

Anonym sa...

Att de ska ha så svårt för att se, att det inte är upphovsrätten i sig, som ligger i farosonen. Men de vill gärna styra vilken upphovsrätt, som är den sanna. Vilket potentiellt kan skada min upphovsrätt.
Inte bara min, utan alla de som publicerar under fria licenser.

Anonym sa...

Färgen är väl okej men jag håller inte med om att det är nån "nonsensnotis". Viktigt och skitbra.

Anders sa...

Jens O:
Det här är svårt, trots allt.
För mig tog det ca 5 månader att ändra ståndpunkt.
för ca 6 månader sen försvarade jag upphovsrätten i dess nuvarande form.

Sen vacklade jag i det att jag började träffa fler och fler pirater. Nu har jag äntligen begripit.

Det är nyttigt att ha med sig i minnet när jag nu ska gå vidare tillsammans med alla andra, för att försöka vända den politiska opinionen i detta.

Anders sa...

Ann-Catrin:
Du vet hur det är, man skriver inlägg som man tänker och funderar över.
Detta var mer som en dagboksanteckning.
Utan eftertanke.

så det är mycket viktigt för mig att få det påpekat att det faktiskt kan ha vikt.

för övrigt lägger jag nu in dig i mitt privata FRA-lika sociogram i min fronttallob (till vänster om ventriklarna) att du är en av oss sossar som tror på och vill FRIHET!